piątek, 8 maja 2009

8 V 09r. Znaczenie substancji zapasowych liścieni dla odżywiania się kiełkujących roślin.

Imię i nazwisko: Paulina Hyller
Miejscowość: Wrocław
Tematem mojego badania było: "Znaczenie substancji zapasowych liścieni dla odżywiania się kiełkującej rośliny".
Hipoteza: Największe nasiona wyrosną najlepiej, a 1/2 fasoli wyrośnie najmniejsza.
Materiały:
- zlewka 250 ml,
- szalka Petriego,
- wata,
- woda,
- kilkanaście nasion fasoli "Jaś".
Przebieg badania:
1. Nasiona fasoli umieściłam w zlewce i zalałam wodą.
2. Wybrałam dziewięć równej wielkości nasion z dwoma liścieniami.
3. Trzy z nich zostawiłam bez zmian.
4. W trzech kolejnych nasionach obcięłam 1/4 liścieni.
5. Pozostałym nasionom usułęłam 1/2 liścieni.
6. Szalkę Petriego wyłożyłam watą i nawilżyłam ją wodom.
7. Nasiona położyłam na wacie.
8. Systematycznie podlewałam nasiona.
9. Mierzyłam wzrost nasion i dokumentowałam systematycznie wyniki.
Spostrzeżenia: Najszybciej wyrosły nasionka zawierające ćwiartki liścieni, a całe najwolniej. Przy pierwszym mierzeniu 1/4 nasion miała 12 cm, podczas gdy połówki 3i4 cm, ałe nasiona nie wykiełkowały. Z ostatniego mierzenia wynika, że 1/4 fasoli miała 17 cm wysokości, 1/2 13 oraz 13,5 cm, a całe nasiona ledwo co wykiełkowały.
Wnioski: Wnioski całkowicie nie zgadzają się z postawioną tezą. Wychodzi na to, że im mniej liścieni tym szybciej i wyżej rosną nasiona.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz